Decyzja o otwarciu nowego oddziału firmy to ważny etap rozwoju każdej działalności. Dla przedsiębiorców jest to zwykle moment, który wzbudza duże emocje i – jako krok w kierunku skutecznego rozwoju, ekspansji i większego sukcesu biznesowego – obiecuje nowe, niedostępne dotychczas możliwości. Warto jednak zdawać sobie sprawę, że nowa filia firmy stanowi również poważne wyzwanie, które wymaga odpowiedniego planowania, zarządzania zasobami i dokładnej analizy. Najważniejsze pytanie, przed jakim stają wówczas poszczególni właściciele biznesów, brzmi: jak skutecznie otworzyć nowy oddział firmy, minimalizując jednocześnie związane z tym ryzyko? Odpowiedzią może być biuro serwisowane. Wykorzystując usługi oferowane przez biura takie jak Idea Place, można uczynić cały proces znacznie łatwiejszym i bardziej opłacalnym. Jesteś ciekawy, w jaki sposób? Odpowiadamy!
Dlaczego otwieranie nowego oddziału to krok w dobrą stronę?
Chcąc podbić nowe rynki, bynajmniej nie trzeba zakładać kolejnej firmy – czasem wystarczy uruchomienie dodatkowej filii. Myśl o tworzeniu nowego oddziału instytucji stanowi zwykle znak, że firma jest prowadzona w prawidłowy sposób i prężnie się rozwija. Za ideą tą kryje się szansa na zdobycie nowych rynków, dotarcie do nowych grup klientów, a w rezultacie – zwiększenie dotychczasowych zysków finansowych. Filia firmy w nowym mieście lub kraju to zatem sposób na skuteczne poszerzenie zasięgu działalności, budowanie silnej marki i sukcesywne osiąganie przewagi konkurencyjnej.
Co przeanalizować przed podjęciem decyzji o nowym oddziale?
Otwarcie nowego oddziału firmy to zawsze ważna i brzemienna w skutki decyzja, która wymaga odpowiedzialnego podejścia i dogłębnej analizy. Aby zminimalizować ryzyko popełnienia kosztownych błędów i zwiększyć szansę na to, że nowa filia faktycznie przyczyni się do sukcesu przedsiębiorstwa, warto wnikliwie przeanalizować kilka kluczowych czynników.
Wybór lokalizacji
W biznesie niewątpliwie dużą uwagę przywiązuje się do szczegółów – niektóre z nich, choć niepozorne, mogą mieć jednak niezwykle istotne znaczenie w kontekście renomy firmy i sposobu jej postrzegania przez klientów czy potencjalnych partnerów biznesowych. Takim czynnikiem często okazuje się już sam adres siedziby przedsiębiorstwa. To, gdzie zlokalizowana jest dana firma, ma bowiem znaczący wpływ na ogólny wizerunek organizacji i jej rozpoznawalność.
Jeżeli siedziba Twojej firmy znajduje się w prestiżowym kompleksie biurowym usytuowanym w reprezentacyjnej części dużego miasta, blisko centrum i w bezpośrednim sąsiedztwie ważnych ośrodków biznesowo-kulturowych, fakt ten z pewnością korzystnie przełoży się na Twój wizerunek jako przedsiębiorcy. Wynajem tradycyjnego biura spełniającego wymienione kryteria to jednak zwykle ogromny wydatek, na który wiele firm, zwłaszcza początkujących, nie jest w stanie sobie pozwolić. Wówczas świetną alternatywą, oferującą dodatkowo szereg benefitów niedostępnych w przypadku wynajmu klasycznych przestrzeni biurowych, okazuje się biuro serwisowane.
W Idea Place gwarantujemy:
- rozpoznawalny adres na mapie Wrocławia – na wrocławskim placu Solnym 15;
- łatwy i komfortowy dojazd do biura;
- bliskie otoczenie ośrodków biznesowych, kulturalnych i uznanych wśród lokalnej społeczności punktów gastronomicznych;
- obecność wśród inspirujących ludzi biznesu – okazja do efektywnego networkingu i wymiany doświadczeń z liderami z branży.
Zapotrzebowanie na produkt lub usługę
Nowy oddział firmy i ekspansja na nieeksplorowane dotychczas rynki to szansa na trafienie w biznesową niszę lub unikalne potrzeby klientów, których nie ma gdzie indziej. Wprowadzenie produktu lub usługi na nowy rynek to jednak wielozadaniowy proces wymagający zaawansowanej analizy. Bez szczegółowej strategii wszelkie działania będą chaotyczne i nieprzemyślane, co może przekreślić sukces firmy. Podstawą jest opracowanie grupy docelowej i ustalenie kwestii takich jak:
- jaki problem klienta rozwiązuje dany produkt/usługa?
- na czym zależy potencjalnemu klientowi, a co zniechęca go do zakupu?
- jak wygląda standardowa ścieżka zakupowa modelowego klienta?
- skąd odbiorcy pozyskują informacje?
- jakie aspekty produktu/usługi mają priorytetowe znaczenie dla klienta?
Oferowane rozwiązanie musi bowiem przede wszystkim odpowiadać na konkretną potrzebę – jeśli warunek ten nie zostanie spełniony, raptem może okazać się, że cały trud związany z tworzeniem nowego oddziału poszedł na marne, a to, co oferuje firma, nie spotyka się z zainteresowaniem rynku. Dlatego przeprowadź rzetelną analizę rynku, konkurencji i potrzeb potencjalnych klientów, upewniając się, że istnieje wystarczający popyt na to, co proponujesz.
Zasoby ludzkie
Decyzji o otwarciu kolejnego oddziału firmy towarzyszy nieuchronnie konieczność zbudowania nowego zespołu, co wiąże się z zatrudnieniem dodatkowych pracowników. Aby organizacja mogła efektywnie działać, potrzebni są nie tylko specjaliści czy pracownicy operacyjni, ale także wykwalifikowany personel administracyjny. O to ostatnie zupełnie nie musisz się martwić, jeśli skorzystasz z usług oferowanych przez biuro serwisowane.
W Idea Place gwarantujemy bowiem bogaty pakiet usług dodatkowych, będących fundamentem dla efektywnego funkcjonowania Twojej firmy. Zapewniamy profesjonalną pomoc administracyjną, serwis sprzątający, bieżące wsparcie w problematycznych sytuacjach, a także możliwość skorzystania z biura wirtualnego czy współpracy z wykwalifikowaną wirtualną asystentką. To sprawia, że nie musisz tracić czasu ani pieniędzy na czasochłonny proces rekrutacji dodatkowych pracowników ani organizację nowych stanowisk pracy.
Dlaczego biura serwisowane to dobre rozwiązanie?
Założenie nowego oddziału wiąże się z wieloma wyzwaniami, w obliczu których wsparcie oferowane przez biura serwisowane może znacząco ułatwić cały proces. Dlaczego?
Gotowa przestrzeń do pracy
Decyzja o uruchomieniu kolejnego oddziału firmy w nowym mieście często powodowana jest faktem, że w danym miejscu pracuje już kilkuosobowy zespół. Wobec tego pracodawca staje przed koniecznością zorganizowania mu odpowiedniej przestrzeni do pracy. Wówczas biuro serwisowane okazuje się najszybszym i najbardziej opłacalnym rozwiązaniem.
Biura serwisowane w Idea Place to bowiem profesjonalna, w pełni wyposażona przestrzeń biurowa, gotowa do pracy od pierwszego dnia. To oznacza, że nie musisz inwestować funduszy w meble i niezbędny sprzęt biurowy czy poświęcać czasu na remont i przygotowanie pomieszczeń. Korzystając z naszej oferty, otrzymujesz dostęp do kompletnej, nowoczesnej infrastruktury w pełni dostosowanej do potrzeb Twojego zespołu.W razie potrzeby do dyspozycji masz również profesjonalne sale konferencyjne i biznesowe.
To, co dodatkowo ważne w sytuacji, gdy tworzysz nową filię, to fakt, że biura serwisowane zapewniają dużą elastyczność – zarówno pod względem aranżacji przestrzeni, jak i zasad wynajmu. Rozumiemy bowiem, że otwierając nowy oddział, firma działa w warunkach niepewności, a jej potrzeby mogą dynamicznie się zmieniać, dlatego decydując się na nasze biura serwisowane, możesz wynająć niezbędną przestrzeń bez konieczności podpisywania długoterminowych umów. Wybierając Idea Place, płacisz wyłącznie za to, z czego faktycznie korzystasz przez okres, jakiego potrzebujesz.
Pomoc w kwestiach administracyjnych
Na liczne udogodnienia możesz liczyć również w trakcie korzystania z biura serwisowanego. O ile wynajmując tradycyjne biuro, musisz samodzielnie zadbać o wszelkie sprawy administracyjne, organizując recepcję, sekretariat, serwis techniczny czy firmę sprzątającą, o tyle w Idea Place otrzymujesz to wszystko już w standardzie. Dzięki temu możesz przeznaczyć swój cenny czas na to, by w pełni skupić się na prowadzeniu działalności i osiąganiu kolejnych celów biznesowych!
Narzędzia i strategie do zarządzania zespołem na odległość
W sytuacji, gdy rynek dynamicznie się zmienia, współczesny biznes wygląda inaczej niż jeszcze kilka/kilkanaście lat temu, a praca zdalna staje się coraz bardziej wszechobecna, prowadzenie firmy i efektywne zarządzanie zespołem na odległość nie stanowi dziś już problemu. Biura serwisowane okazują się istotnym ułatwieniem również pod tym względem. Po pierwsze, zapewniają profesjonalną obsługę korespondencji, po drugie zaś – tworzą doskonałe warunki pracy dla rozproszonych zespołów i pomagają w budowaniu kultury organizacyjnej.
Jak skutecznie promować oddział w nowym miejscu?
Wynajęcie biura serwisowanego takiego jak Idea Place może okazać się strategicznym krokiem w sytuacji, kiedy otwierasz filię w nowej lokalizacji. Dlaczego? Przede wszystkim z uwagi na dostęp do bogatej sieci kontaktów i świetnej znajomości lokalnego rynku.
Co więcej, usługi typu coworking dla firm to idealna okazja do poznania innych specjalistów z branży i nawiązania wartościowych relacji biznesowych, które mogą w przyszłości przełożyć się na owocną współpracę. Pod tym względem Idea Place z pewnością wyróżnia się na rynku. Prowadząc nasze biura, kładziemy bowiem duży nacisk na networking i budowanie trwałych relacji z naszymi klientami i partnerami. Od ponad dekady staramy się tworzyć miejsce, które łączy różne branże i biznesy, inspirując do wymiany doświadczeń i pomysłów. Stając się jego częścią, możesz jednocześnie zadbać o skuteczną promocję swojej firmy i zwiększyć jej rozpoznawalność na nowym rynku.