Wszelkie spotkania integracyjne wymagają przemyślanej, odpowiednio wcześniej zaplanowanej organizacji, dzięki której wydarzenia odbędą się w komfortowej dla wszystkich lokalizacji, dogodnym terminie, a atmosfera sprzyjać będzie integracji i zacieśnianiu więzi. Jednym ze spotkań, które warto wziąć pod uwagę podczas ustalania harmonogramu rocznych integracji, jest wigilia firmowa. Dotyczy to zarówno organizacji posiadających swoją siedzibę, jak i tych wykonujących obowiązki z różnych miejsc w kraju czy na świecie.
Gdzie najlepiej będzie zorganizować firmową wigilię dla zespołów pracujących zdalnie i czy sale szkoleniowe na wynajem będą do tego odpowiednim miejscem? Od czego zacząć przygotowania do wydarzenia i o czym nie można zapomnieć?
Sale szkoleniowe i biznesowe – usługa
Dlaczego warto zorganizować wigilię firmową?
Wigilia firmowa to idealny czas na integrację pracowników, szczególnie jeżeli zespół na co dzień pracuje zdalnie, a także w przypadku szybko rozwijających się organizacji, gdzie stale zwiększa się liczba pracowników. Takie spotkanie to okazja do poznania się na żywo, do rozmów na tematy inne niż zawodowe i budowania kultury organizacji. Wszystko to ma znaczenie w procesie dbania o motywację oraz efektywność naszego zespołu.
Firmowe spotkania w okresie okołoświątecznym to także dobry moment na całoroczne podsumowania, analizę działań i docenienie zaangażowania pracowników w rozwój organizacji. Dlatego właśnie tak ważne jest, aby wydarzenia tego typu odbywały się offline, w przyjemnej, komfortowej dla wszystkich atmosferze.
Jak zorganizować wigilię firmową?
Organizacja wigilii firmowej to zadanie, którego z pewnością nie można zostawić na ostatnią chwilę. Im wcześniej zajmiemy się ustaleniem terminu, wyborem miejsca, cateringiem czy zadbaniem o dodatkowe atrakcje dla pracowników, tym większa szansa na to, że wydarzenie przebiegnie zgodnie z planem.
Wiele organizacji rozpoczyna planowanie działań okołoświątecznych już wraz z końcem lata, dlatego odwlekanie rezerwacji miejsca i czasu spotkania wiąże się z ryzykiem braku dostępności interesujących nas miejsc. Wczesne zajęcie się tematem jest szczególnie ważne w przypadku, gdy nasz zespół pracuje zdalnie i zależy nam na zgromadzeniu wszystkich pracowników w konkretnym dniu. Od czego zacząć organizację wigilii firmowej?
Ustal termin i wybierz miejsce
Pierwszym krokiem podczas organizacji wigilii firmowej jest wybór miejsca i terminu spotkania. Pamiętaj, aby wigilia nie była organizowana na ostatnią chwilę. Sporo osób wybiera w okresie okołoświątecznym zaległe urlopy lub poświęca czas najbliższej rodzinie i bożonarodzeniowym przygotowaniom. Bezpiecznym terminem będzie zorganizowanie wigilii od początku do połowy grudnia.
Restauracje, chodź powszechne, nie zawsze okazują się dobrym rozwiązaniem do organizacji firmowych spotkań. Najczęściej wybieraną przez firmy alternatywą do organizacji wydarzeń są sale szkoleniowe. Wrocław Centrum bogaty jest w oferty przestrzeni, w których bez problemu zorganizujemy bożonarodzeniowe spotkanie przy wsparciu doświadczonego zespołu.
Zaproś gości i zorganizuj catering
Krokiem, którego bez wątpienia nie można pominąć podczas organizacji wigilii firmowej, jest oficjalne zaproszenie gości za pomocą wewnętrznych komunikatorów lub mailowo. W wiadomości, oprócz oczywistych informacji jak czas i miejsce spotkania, warto dodać adnotację na temat dress code’u czy przewidywanych atrakcji dodatkowych. W przypadku zespołów pracujących zdalnie dobrze będzie zamieścić również kilka słów o tym, dlaczego zależy nam na spotkaniu na żywo i jak istotna będzie obecność każdego z pracowników.
Następnym krokiem jest organizacja cateringu, jeżeli nie decydujemy się na wizytę w restauracji. W przypadku organizacji wigilii firmowej w miejscach takich jak sale szkoleniowe zawsze można liczyć na wsparcie personelu, który pomoże wybrać i zamówić posiłki.
Gdzie organizować spotkania świąteczne?
Kluczowym elementem każdego spotkania firmowego jest miejsce, w którym wydarzenie zostanie zorganizowane. W przypadku wigilii pracowniczych, podczas których zależy nam na przyjemnej atmosferze, zacieśnianiu więzi, wybór przestrzeni jest niezwykle istotny.
Zatłoczone restauracje rzadko kiedy umożliwiają przearanżowanie przestrzeni czy ugoszczenie większych zespołów. Organizacja wydarzenia w siedzibie firmy jest niezwykle czasochłonna i wymaga strategiczno-logistycznego planowania. Świetną alternatywą są sale szkoleniowe i konferencyjne, czyli duże, elastyczne przestrzenie, które mogą spełnić wszystkie nasze indywidualne oczekiwania co do firmowej integracji.
Spotkanie świąteczne w restauracji a wigilia w sali konferencyjnej
Kiedy myślimy o organizacji spotkania dla firmy, restauracja często okazuje się pierwszym miejscem, które przychodzi nam na myśl. Nie jest to jednak opcja idealna. Ograniczająca jest często maksymalna liczba osób, jakie możemy zaprosić, koszt wynajmu jest zazwyczaj bardzo wysoki, a klimat nie zawsze kameralny i przyjemny.
Co gwarantują nam sale szkoleniowe, czego nie jest w stanie zapewnić restauracja? Przede wszystkim przestronność, możliwość aranżacji miejsca, wsparcie zespołu w kwestiach organizacyjnych i dowolność, jeśli mowa o cateringu. Sale konferencyjne świetnie sprawdzą się także w przypadkach, gdy szykujemy atrakcje dodatkowe, takie jak impreza tematyczna, prezentacje, do których niezbędny jest rzutnik czy przemówienia osób zarządzających. Swoboda, komfort i atmosfera sprzyjająca nawiązywaniu kontaktów przemawiają za tym, aby przemyśleć organizację firmowej wigilii właśnie w takim miejscu.
Zarezerwuj termin na wigilię dla swoich pracowników
Szukasz miejsca na organizację wigilii firmowej? Na co dzień pracujecie zdalnie, ale zależy Ci spotkaniu z całym zespołem? Rozważ sale szkoleniowe, których wynajem – Wrocław bogaty jest w tego typu oferty – to idealne rozwiązanie dla organizacji.
Zaproś swoich pracowników na Plac Solny 15 – cały zespół IdeaPlace zadba o Wasz komfort i niezapomnianą integrację! Zarezerwuj termin już dziś.