Obecne czasy pokaza艂y nam jak wielk膮 cz臋艣膰 naszej pracy mo偶na przenie艣膰 do 艣wiata online. Przyk艂adem tego s膮 webinary, kt贸re umo偶liwiaj膮 zdalne przeprowadzenie konferencji lub szkolenia w wirtualnej sali konferencyjnej.

Dlaczego warto organizowa膰 webinary?

Webinary s膮 nowoczesnym i komfortowym rozwi膮zaniem, na kt贸rym korzystaj膮 dwie strony.

Uczestnik贸w wydarzenia nie ogranicza mo偶liwo艣膰 dojazdu albo dost臋pno艣膰 czasowa. Mog膮 do艂膮czy膰 do webinaru przebywaj膮c w dowolnym miejscu, czy to w swoim domu, poci膮gu, czy na wakacjach w innym kraju.

Prowadz膮cy natomiast, zyskuj膮 szans臋 na dotarcie do szerszego grona odbiorc贸w, a co za tym idzie, szersze rozreklamowanie swoich produkt贸w i us艂ug oraz kreowanie wizerunku specjalisty.

Czy 艂atwo jest zorganizowa膰 webinar?

Oczywi艣cie. Proces organizacji webinaru jest niezwykle prosty. Wystarczy wybra膰 odpowiedni膮 platform臋, na kt贸rej odb臋dzie si臋 nasze wydarzenie, zaprosi膰 uczestnik贸w, przygotowa膰 materia艂y i to tyle.

A przynajmniej jest to tak proste, kiedy my艣limy o organizacji webinaru z technicznej strony.

Poza tym, zar贸wno w trakcie przygotowa艅 jak i podczas wydarzenia warto pami臋ta膰 o kilku zasadach.

Zadbaj o profesjonalny wizerunek

To, 偶e wydarzenie odbywa si臋 zdalnie i Twoi uczestnicy mog膮 do艂膮cza膰 do niego w dowolnym miejscu i czasie, nie oznacza, 偶e dotyczy to r贸wnie偶 Ciebie.

Je偶eli chcesz kreowa膰 wizerunek profesjonalisty, musisz zadba膰 o profesjonalny wizerunek.

Nie odnosi si臋 to jedynie do wygl膮du, ale r贸wnie偶 do t艂a, na kt贸rym uczestnicy webinaru b臋d膮 Ci臋 ogl膮da膰.

Posiadasz prywatny gabinet lub biuro? Zamiast siedzenia z laptopem na wygodnej kanapie w salonie, wybierz te miejsca. Natomiast je偶eli nie masz do nich dost臋pu, skorzystaj z oferty sal biznesowych.

Tym, przebywaj膮cym we Wroc艂awiu, polecamy oczywi艣cie IdeaPlace 馃槈

Nasze prywatne, wyciszone sale biznesowe mo偶esz wynaj膮膰 w dowolnym terminie, zar贸wno w tygodniu jaki i w weekendy. Nasz zesp贸艂 nie tylko zadba o Tw贸j komfort podczas wynajmu, ale r贸wnie偶 zapewni Ci ewentualne wsparcie techniczne w postaci profesjonalnego sprz臋tu i pomocy w jego obs艂udze, tak aby jeszcze bardziej poprawi膰 jako艣膰 Twojego webinaru.

Zadbaj o w艂a艣ciw膮 promocj臋 wydarzenia

Nikt nie chce przemawia膰 do ma艂ej garstki os贸b. W taki spos贸b nie wypromujesz r贸wnie偶 swojej osoby i biznesu, dlatego musisz zadba膰 o to, by Twoje wydarzenie zgromadzi艂o jak najwi臋ksz膮 liczb臋 uczestnik贸w.

Dobrym pomys艂em b臋dzie stworzenie formularza rejestracyjnego oraz promowanie go w r贸偶nych kana艂ach w sieci.

Stw贸rz wydarzenie na facebooku, zadbaj o dobr膮 grafik臋, kt贸ra b臋dzie mog艂a pojawia膰 si臋 w reklamach w social mediach, a je偶eli masz tak膮 mo偶liwo艣膰, zadbaj r贸wnie偶 o specjalny landing page s艂u偶膮cy do zapis贸w na wydarzenie. Te dzia艂ania nie tylko wypromuj膮 samo wydarzenie, ale r贸wnie偶 Ciebie i Tw贸j biznes.

Wychod藕 naprzeciw uczestnikom

Na koniec, przytoczymy najwa偶niejsz膮 zasad臋, obowi膮zuj膮c膮 podczas trwania webinaru.

Zaplanuj swoje wypowiedzi tak, aby odpowiada艂y na kluczowe pytania, zanim te zostan膮 zadane. Nie zapominaj o swoich s艂uchaczach i zadbaj o utrzymanie ich uwagi. Webinar, koniec ko艅c贸w nie jest monologiem i warto aby艣 zadba艂 o to, 偶eby Twoi s艂uchacze uczestniczyli w nim aktywnie, chocia偶by przez czat na 偶ywo czy ankiety, lub sekcj臋 Q&A.

Pami臋taj aby dopasowa膰 sw贸j przekaz odpowiednio do odbiorc贸w i dbaj o ich zainteresowanie, bo to oni s膮 kluczowym elementem Twojego webinaru i tego, jakie b臋d膮 jego rezultaty.

Co艣 wi臋cej ni偶 konferencje online

Organizacja webinar贸w, to nie tylko nowoczesne i wygodne rozwi膮zanie na rynku szkole艅.

To w jaki spos贸b przygotujesz si臋 do wydarzenia i zadbasz o jego realizacj臋 wp艂ynie na Tw贸j profesjonalny wizerunek oraz pozwoli Ci wypromowa膰 sw贸j biznes.

Webinary, w przeciwie艅stwie do fizycznych konferencji mog膮 pomie艣ci膰 nawet ponad setk臋 uczestnik贸w, w jednej, wirtualnej sali. Uczestnik贸w z r贸偶nych miast, a nawet i r贸偶nych kraj贸w, kt贸rzy pasjonuj膮 si臋 omawianym przez Ciebie tematem. To ogromna szansa na dotarcie do szerokiego grona odbiorc贸w i stworzenie w ich oczach Twojego portretu specjalisty.

Webinary nios膮 za sob膮 wiele korzy艣ci, takich jak budowanie wizerunku oraz komfort.

Nale偶y je dok艂adnie przygotowa膰 i pami臋ta膰 o kilku istotnych zasadach, tak samo jak w konferencjach na 偶ywo.

A wy, macie jakie艣 w艂asne porady odno艣nie organizacji webinar贸w?